Dansk Supermarked

Invokers Title Divider

Jeg ser invokers’ Design Thinking som et paradigmeskift: fra transformationsfokus til informationsfokus.

“Det er et helt nyt regnestykke. Har man egentlig tænkt over, om man sidder og måler på

noget, der ikke har reel effekt på forretningen?”


Steen Kronborg

Chief Enterprise Architect hos Dansk Supermarked

Har brugt invokers Design Thinking-metoden, og kalder processen
en rejse op i en fuldstændig anden division.

“Hvad bruger vi vores tid på?
Hvilken specifik information har vi brug for til at løse opgaverne?

“Det er de enkle og samtidigt de vigtigste spørgsmål, vi vil have besvaret i forbindelse med, at vi arbejder med Væk fra komfort-zonen. Hen til kontekst, relevans og værdi tilpasset software – og det er derfor, vi fik invokers involveret. Jeg ville gerne præsentere vores forretning for deres Design Thinking koncept – så vi lærer at finde ud af, hvad der rent faktisk giver os værdi.”

Væk fra komfort-zonen. Hen til kontekst, relevans og værdi

“invokers har introduceret os til en ny måde at udvikle på, og oplevelsen er god. Mine medarbejdere tager faktisk meget åbent og positivt imod metoden, som har flyttet dem væk fra komfort-zonen – uden at det blev ukomfortabelt. Med processen er der er kommet en erkendelse af, at der kan være andre måder at angribe livet og opgaverne på.

En af vores udfordringer er, at de, der bygger vores eksisterende systemer, jo er nogle af de dygtigste mennesker. Men de, der skal bruge systemerne, har måske kun 4 måneder totalt på bagen i virksomheden, og hverken kan eller skal gætte sig frem. Løsningen handler om kontekst og relevans i alle arbejdssituationer. Eksempelvis at sørge for, at kun de rigtige data vises, i stedet for et væld af felter. Det tankegods, den læring og det ansvar, der ligger i Design Thinking, fungerer så godt, at vi allerede bruger det i andre sammenhænge.”

Design Thinking løser de nye, multidimensionelle regnestykker

‟Min forventning til resultaterne? Jeg har en stærk
tro på, at denne tilgang giver et løft i positiviteten og hæver kvaliteten – men måske især, at vi bliver præsenteret for en helt ny type regnestykke. Hos os har vi været rigtigt gode til at optimere og transformere igennem mange år. Vi kender jo godt de ting, vi kan skrue på. Men jeg er blevet optaget af, om vi overser noget? Sidder og måler på noget, der faktisk slet ikke har en effekt på vores dagligdag og bundlinje? Med Design Thinking opdager vi, og fjerner, hidtil skjulte omkostninger. Tag situationen, hvor du har brug for 20 minutter til at lave en rigtig god ordrebestilling – men du har kun 5 minutter, så du får den enten ikke lavet, eller du jasker den igennem. Hvad er resultatet af den opgave og hvordan måler du det?
Og hvordan ændrer vi spillereglerne?

Dér er vi kommet frem til, at det handler om den rigtige information, uden larm. Vi frigiver minutter,fordi folk ikke skal søge informationen. Vi har også
kigget meget på, hvor lang tid det rent faktisk tager at starte en proces. For hvis processen aldrig bliver startet…hvad så? Design Thinking hjælper os til at se både opgaver og løsninger anderledes, så vi får alle facetter med i regnestykkerne.”

invokers er unikke.
Og rammer lige ind i The Sweet Spot

“I samarbejdet har invokers drevet processen med mig som lead, og de er et helt frisk pust. Deres store styrke er, at de kommer med tung UX-viden, som er krydret med stærk enterprise forståelse. De taler vores sprog, de har forretningsviden, en exceptionel og ukonventionel tilgang til proces og brugeroplevelse – og de evner at komme direkte ind til The Sweet Spot. Det gør dem unikke på markedet i dag.”

Har du lyst til at se flere af vores resultater?