E .ON

Invokers Title Divider

invokers løftede E.ON’s storkundeportal fra et tungt, trægt system til en agil, fleksibel og moderne løsning. Storkunderne… De kom strømmende.


avatar-female

Margareta Weber

Head of E.ONs Solution Development and Support

“invokers er den eneste konsulentvirksomhed, jeg kender, som har et absolut fokus på at bygge smukke, brugervenlige web- og mobilløsninger, der hænger sammen med den tunge forretningslogik i SAP”

E.ON BUSINESS PORTAL

macbook-screen

Platform

EPiSERVER på Microsoft Windows Azure, SAP Netweaver, HTML5.

Portalen kører på en EPiServer, med brugergrænseflade og design implementeret i HTML5/CSS3. Efter invokers’ re-design af platformen, køres der nu med et smidigt og effektivt integrationslag mod SAP, samt en robust, responsiv og solid front-end arkitektur. Løsningen hostes på Microsoft Windows Azure, hvor E.ON har stor gavn af den utrolige fleksibilitet denne fantastiske cloud platform giver.

logo-sap

Ny portal tiltrækker og fastholder store energikunder

Og det lykkedes. Vores storkunder har fået en rigtig god portal. Det er fx industrivirksomheder, byggeentreprenører, ejendomsforvaltere og boligselskaber, der nu kan logge sig ind på deres egne sider og få ikke bare et overblik over deres energisituation, men også brugbar information til at styre deres el, gas og fjernvarmeforbrug. Analyser og sammenligning af energiforbrug på tværs af kundens faciliteter, helt ned på timeniveau, giver kunderne mulighed for at følge op på deres energiforbrug og identificere uhensigtsmæssige forbrugsmønstre. Noget som kan mærkes på bundlinjen, når der er tale om energiforbrug for mange millioner kroner. Tillige giver portalen også en forbedring af de administrative ydelser for kunderne, så for eksempel boligselskaber med mange tusinde lejligheder lettere kan administrere for eksempel fakturaer og omkostninger.

Portalen er en virkelig fordel, når vi starter en dialog med nye kunder, og kundetilfredsheden er markant forbedret. Vi har simpelthen nu en større evne til at tiltrække og fastholde store energikunder.

Optimal forretningsmæssig nytte med smukke løsninger

Vi kæmpede med en ekstrem dyr og helt uholdbar kolos af et system, der simpelthen ikke gjorde noget godt for E.ON. E.ON befinder sig – som alle andre virksomheder – i en verden fyldt med hurtige forandringer, og hvor kunderne forventer og kræver smarte digitale tjenester. Vi ønskede os en effektiv platform, som hurtigt og stabilt kunne udbygges løbende, så vi fik mulighed for at tilbyde nye lækre funktioner og digitale services til vores storkunder.

invokers gav os bedre forretningsevne

Vi gav invokers temmeligt frie hænder til at lave den turn-around proces, der var nødvendig, og deres konsulenter blev en del af vores eget projektteam, både som udviklere og chefarkitekt. Vi mødes jo af stadigt større krav til vores webløsninger, og vores egen forretningsevne skulle udvikles, så vi kunne imødekomme de ændrede vilkår på forbrugermarkedet. I et tæt samarbejde begyndte vi eksempelvis at arbejde på at forbedre arkitektur, udviklingsprocess og teknologiudnyttelse.

Har du lyst til at se flere af vores resultater?